A new piece of research from the Institute of Education has looked at children whose mothers return to full-time work, leaving them either in the care of grandparents or a nursery. The study concludes that while grandparents can do more to develop a young child's vocabulary, they are less likely to provide the range of other experiences (educational and social) which a young child needs.
The full report of the study appears in the latest issue of Journal of Social Policy, which is available in the library at Summer Row. Readers may also be interested in the two articles below, which give differing perspectives on this issue:
Using grandparents as childcare
Using a nursery as childcare
Automobiles / Cars / Auto Parts
Food and Related Products
Accounting and Auditing
Employment & Work
Mining and Drilling
Clothes & Shoes
Alternative treatment
Construction and Maintenance
Business Services
Personal Finance
Reproductive Health
Retail Trade
Instruments and Supplies
Holidays / Vacations
Coupons / Discounts
Credit and Collection
Outdoor Activities
Public Health and Safety
Web Development & Web Design
Make Money Online / Website Monetization
Materials Human Resources
Fitness and Body Spirit
Food and Related Products
Accounting and Auditing
Employment & Work
Mining and Drilling
Clothes & Shoes
Alternative treatment
Construction and Maintenance
Business Services
Personal Finance
Reproductive Health
Retail Trade
Instruments and Supplies
Holidays / Vacations
Coupons / Discounts
Credit and Collection
Outdoor Activities
Public Health and Safety
Web Development & Web Design
Make Money Online / Website Monetization
Materials Human Resources
Fitness and Body Spirit
Archives
-
▼
2009
(485)
-
▼
February
(76)
- SITIO WEB Y MATERIAL AUDIOVISUAL: ORAL DEAF EDUCATION
- ECOS: Software de Apoyo en la Habilitación y Rehab...
- Something for Everyone
- Tres de mis relatos, publicados en "Mar de por medio"
- Artículos para Descargar: INSERTA
- EVALUACIÓN Y TRATAMIENTO FONETICO- FONOLOGICO
- PROGRAMA DE ANALISIS FONETICO ACUSTICO: AUDACITY
- LINGUISTICA FORENSE (recopilación de informción)
- Behaviour Review
- Aprendemos a dibujar - motricidad fina 1
- Future Care
- Children & Young People Blogs
- Comprensión de lenguaje 3 - Acciones
- Crime & Public Perceptions
- EL PODER DE LEER- Mabel Condemarín
- FICHAS PARA NIÑOS: ORIENTACIONES METODOLÓGICAS PAR...
- JUEGO: SOPA DE LETRAS
- JUEGO DE MEMORIA: MEMORY BLOCKS
- JUEGO DE PLANIFICACIÓN Y ESTRATEGIA: Grand Master ...
- SITIO WEB: FONÉTICA Y FONOLOGÍA
- PROGRAMA PARA EL ANALISIS ACUSTICO (PRAAT)
- Towards a New Primary Curriculum
- Torres que muerden
- Sick is Sick...Even in Paradise
- Tablero: Dífonos con L
- PROGRAMA DE HABILIDADES METAFONOLÓGICAS
- THE BZOCH-LEAGUE RECEPTIVE-EXPRESSIVE EMERGENT LAN...
- Primeras palabras 2
- Ending Child Poverty
- Tablero: Dífonos con L
- WEB: NEUROLOGÍA DE LA CONDUCTA Y DEMENCIAS
- Summer-Born Babies
- Comienzan las emociones
- Hablar a bebés les ayuda a usar palabras
- Truancy
- Paréntesis de un gesto
- Folleto sobre TEL para padres
- PREMIOS MIMO :)
- EN LA MENTE- Marc Monfort
- TEST DE ARTICULACIÓN EN IMÁGENES (TAR)
- ABSURDOS VISUALES (IMAGENES REALES)
- ABSURDOS VISUALES
- Algunos ejemplos de una comunicación adecuada
- Video Games are Good for Children?!
- MAGISTER EN FONOAUDIOLOGÍA: MENCION LENGUAJE O MEN...
- Autismo 0 - Juego 1
- Nurseries or Grandparents?
- SITIO WEB: MATERIAL DIDÁCTICO DE APOYO A LA COMUNI...
- SPC: SISTEMA PICTOGRÁFICO DE COMUNICACIÓN
- SITIO WEB: DISFASIA EN ZARAGOZA
- The Jamie Oliver Effect
- Formas y colores... ¡a ordenar!
- Desarrollo del Lenguaje en la Niñez Temprana
- Pauta de Desarrollo Morfosintáctico (0 a 48 meses)
- Apraxia Del Habla: Presentación de un caso clínico
- The Pharyngo-Esophageal Segment (PES)
- EPPI-Centre
- Sencillez de la geometría
- Building Those Relationships
- GUIAS CLINICAS EN CHILE
- EL LIBRO DE LA EDUCADORA
- CIE - 10
- MANUAL DIAGNOSTICO Y ESTADISTICO DE LOS TRASTORNOS...
- The Good Childhood Inquiry
- SITIO WEB: CENTRO DE ASISTENCIA Y REHABILITACION ...
- Federación Española Daño Cerebral: GUÍA DE FAMILIA
- Guía Clínica: Ataque Cerebrovascular Isquémico del...
- CIDDM - 2 Clasificación Internacional del Funciona...
- FUENTEAgradecer no cuesta nada... y desmuestras tu...
- El tacto y el contacto corporal. Ejercicios
- Esbozo de Nódulos CordalesPolipos - Sesil y Pedicu...
- Migrant Communities in Birmingham
- Discapacidades Humanas: Autismo
- Polipo PediculadoParalisis Cordal Longitudinal
- Continuamos con la imitación
- Pauta de Evaluación de Desarrollo del Lenguaje
-
▼
February
(76)